Lettergrootte veranderen

Wat is een cliëntportaal?
Een cliëntportaal is een beveiligde website waar u kunt inloggen in Pluriform, het programma waarin uw dossier wordt bijgehouden. U kunt op deze manier digitaal (via een computer, tablet of telefoon) in uw eigen dossier kijken.

Hoe ziet het cliëntportaal er uit?
Hieronder ziet u een voorbeeld van hoe het er uit ziet als iemand (fictief persoon) in is gelogd in het cliëntportaal.


 

Hoe krijgt u toegang tot het cliëntportaal?
Om er zeker van te zijn dat uw toegang goed beveiligd is, zijn diverse maatregelen getroffen. Indien u besluit online inzage te willen hebben tot uw dossier, dan zal u daar eerst een aanvraag voor moeten doen via het aanvraagformulier. Deze vindt u hier.

Moet ik perse een e-mailadres en mobiele telefoon hebben?
Om in te kunnen loggen in het cliëntportaal heeft u perse een e-mailadres en mobiel telefoonnummer nodig. Dit is vanwege een goede beveiliging van uw gegevens. U kunt hier eventueel de gegevens van een familielid voor gebruiken als u deze persoon hiervoor machtigt.

Hoe werkt het inloggen?
In de handleiding leggen we stap voor stap uit hoe u kut inloggen in het cliëntportaal. Hier leest u de handleiding.

Wat kunt u zien op het cliëntportaal?
In eerste instantie kunt u alleen uw dossier inzien. In de toekomst kunt u ook gebruik maken van andere mogelijkheden. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan een agenda, waarin al uw afspraken staan.

In het dossier kunt u informatie zien die daar genoteerd wordt door zorgmedewerkers en behandelaars. Zij proberen deze informatie zo actueel mogelijk te houden, maar er kan enige tijd zitten tussen bijvoorbeeld een behandeling of een gesprek en het noteren daarvan in het systeem.

Ook kan het zijn dat gegevens die u terugziet onduidelijk vindt. In een dergelijk geval kunt u contact opnemen met de betreffende medewerker om meer informatie te krijgen.

In de handleiding vindt u meer informatie over: 'Mijn profiel', 'Wachtwoord wijzigen' en 'Rapportages'.

Zijn mijn gegevens wel veilig op deze manier?
U kunt uw dossier via het cliëntportaal online bekijken. Daarvoor heeft u internet nodig. Het wil niet zeggen dat uw dossier ook op het internet staat. Wij gebruiken het internet als toegang tot de goed beveiligde omgeving van het cliëntportaal. Om er zeker van te zijn dat uw toegang goed beveiligd is, zijn perse een e-mailadres en mobiele telefoon nodig om in te kunnen loggen.

Kan ik mijn dossier alleen maar online inzien?
U bepaalt zelf of u gebruik wilt maken van de mogelijkheid om online uw dossier in te zien. Uiteraard blijft u ook altijd de mogelijkheid hebben om uw dossier op papier in te zien.

Wat doe ik als ik vragen heb over de rapportages in mijn dossier?
Bij de rapportage staat door welke afdeling deze is geschreven, inclusief de naam van de behandelaar en het behandeldoel waar de rapportage aan is gekoppeld. U kunt medewerkers uw vragen stellen.

Wat doe ik als ik problemen heb met het inloggen?
Voor al uw 'technische' vragen over het cliëntportaal kunt u terecht bij de cliëntenadministratie, door een mail te sturen naar clientportaal@zgapeldoorn.nl.